Musikal hela helgen!


Idag skriver jag två inlägg samma dag. Har ju varit på musikal hela helgen. Först i Lördags var vi på Musikalen Miss Secret Agent på Maxim teatern. Den var okej men de var tyvärr inga sångare så det lät inte så bra. Men annars var föreställningen helt okej. Roliga och duktiga skådespelare. Men huvudrollen hade lite fel hårfärg tycker jag. var två stycken som delade på rollen och när vi var där var det den blonda tjejen som spelade. Sedan kunde man inte låta bli att jämföra uppsättningen väldigt mycket med filmen märkte jag. Vilket kanske var lite dumt. Men den är ju en film från början så det kanske inte är så konstigt.

I söndags var vi på Mamma Mia the Party på Tyrol. Det var en tidig föreställning som började redan 16.00 vilket var bra, eftersom hela alltet var ca fyra timmar långt. Jag hade jättetrevligt och det var så mysigt där inne. Kändes inte jätte Grekiskt. Jämförde nog lite mycket med filmen där också tror jag. har ju inte varit i Grekland så jag vet ju inte hur det ser ut där? Men det var god mat, vi hade beställt Vegetariskt utan nötter, selleri och sådant vi inte tål. Grekisk mat består av mycket plockmat. Vi hade ganska bra platser också måste jag erkänna. Såg perfekt. När vi kom fick vi en välkomstdrink vid fontänen medan vi väntade på att bli placerade. Vi tog alkoholfria alternativet.

Väl vid borden hade de ställt fram lite små plock att äta som röror och bröd och så beställde vi in varsin alkoholfri drink som var mycket god. Så kom förrätten som var ytterligare lite plockmat. Mer röror och några skorpor. Fick även en grekisk sallad. Medan vi åt pratade och njöt började showen och den var rolig. Allt utspelade sig runt oss som satt och åt så det var kul. När första delen var slut plockade de undan lite från bordet och så kom varmrätten som bestod av friterad Halloumi, mer röror, ostbitar, potatis, en liten broccolipaj en hel hög med rostade grönsaker. Medan vi åt varmrätten började andra delen som var så häftigt. Allt släcktes ner och vi fick ljus på borden så var det dans sång och akrobatik vid fontänen. Allt mat var så gott men väldigt salt och mycket vitlök.

Efterrätten var en knallröd sorbet med vit pannacotta och lite varm honung över. Var så gott. Sista delen bestod av att vi fick vara med och danska grekisk dans en kort stund sedan avslutades allt med en Abba show. Bord flyttades och skådespelarna började showa och när publiken var igång som mest så plopp så försvann alla skådisar och publiken fortsatte dansa till ABBA sånger. Efter en stund började folk gå medan andra stannade och dansade mer. Vi gick ett varv runt hela lokalen och tittade närmare på alla detaljer innan vi också gick därifrån. Fullt nöjda med kvällen. Här kommer lite bilder från kvällen.


Sedan igår skulle jag varit och sett publikrepet av musikalen Fun Home, men det jävla busvädret förstörde både min kväll och mitt paraply, så jag missade föreställningen. Dessutom sa min kropp ifrån redan tidigare på dagen att den egentligen inte orkade en kväll till, men det sket jag i och gick ändå. Kände att kroppen ska inte alltid får bestämma över min vilja och förstöra allt roligt för mig. Tvingade till och med i mig lite middag fast jag inte var hungrig eller hade någon större aptit. Men som sagt jag kom inte ens så långt som ner till tunnelbanan innan allt blev förstört och jag fick vända och gå hem igen. I ilskan så gick jag alldeles för fort hem så jag fick nästan andnöd och började hostade enormt mycket och höll på med det en lång stund. Eftersom jag nyss hade ätit middag innan vi gick så fick jag dessutom värsta magknipet också och var nära att spy av överansträngning.

Jennie var där själv och såg den. Det var ju dock inte en färdig föreställning. Hade blivit inbjudna av tidningen QX. Vi har också köpt biljetter till föreställningen och ska se den längre fram. Blev så arg och besviken igår för jag ville så gärna se den. Tyvärr kan jag inte skriva något om föreställningen eftersom jag inte sett den. men får väl skriva mer om det senare i stället.

Det var allt.

//Marie

Kommentera

