Ryggont och resplaner till London.


Jag har haft väldigt ont i ryggen nu sedan i onsdags. Det började då. Jag får ont i ländryggen emellanåt. Jag får ryggskott liknande symtom. Ländryggen gör väldigt ont och låser sig ganska rejält. Då får jag ibland gå med kryckor för att kunna räta upp ryggen. Ser ut som jag vore nittio år när jag går och känner mig så då också. Inte kul alls. Igår var det värst men idag har det varit lite bättre och jag har varit ute och gått lite med rullatorn. Skulle gå och posta ett brev åt Jennie, så jag tog mig till Bandhagen. Där gick jag även in på ICA och handlade lite.

Nu blir det att ta det lugnt resten av dagen. Jag är ensam hemma idag för Jennie är på möte.

Jag och Jennie har börjat planera vår resa i sommar lite smått. Tänker ju åka en vecka till London.  Vi har snarare börjat kolla upp lite saker vi kan göra i London. Vi har kollat runt lite efter ett hotell vi vill bo på. Vi har bestämt att vi ska bo i King Cross och har hittat ett hotell där som vi vill bo på. Ett hotell som verkar väldigt mycket bättre än det vi bodde på förra gången. För de hotellet var inte så bra.

Vi har beställt tid för att fixa nya pass eftersom våra gamla går ut i juni och vi ska åka i juli. Jennie håller på att köpa loss sitt arv. Pengar som hennes mormor och morfar satte in till henne för många år sedan som varit låsta, men som nu är upplåsta. Eftersom det handlar om fondkonton så måste hon köpa loss dem. Så hon får ju inte ut allt som finns där tyvärr.

Vi håller också på att ordna upp med kattvakt. Skrivit på Facebook och frågat folk en sista gång om någon vill hjälpa till. Vi har några få alternativ som inte är riktigt hundra procent säkra direkt. Vi har också en plan B som vi kan köra om det inte går på något annat sätt. Detta alternativ kommer kosta en del för oss men kan kanske vara värt trots allt. Det viktigaste är ju att vi har kattvakt. Om vi inte skulle få det, så hade vi aldrig åkt.

Vi hoppas att Jennie får sina pengar någon dag i veckan för då ska vi boka vår resa. Alltså hotell och flyg. efter det kan vi förboka evenemang som museum och de musikaler vi har tänkt att gå på. Vi måste ju ha veckan ganska färdigplanerad innan vi åker. Det kommer bli någon av dagarna under första veckan (27) i juli som vi åker typ måndag och kommer hem måndagen där på. Kan bli att vi åker tisdag också och kommer hem tisdagen där på.

Jag tycker det ska bli roligt att komma iväg. Jag hoppas på att vi får okej väder. Men är lite orolig för hur jag ska orka gå där borta. Det blir ju väldigt mycket att gå. Hade först tänkt att ta med min rullator. Vi har kollat upp hur det skulle funka med att ta den på flyget och det var inga problem alls. Det är värre i London. Man kommer inte ner i tunnelbanan överallt med rullator och man får inte ta med den på bussar där. Så detta gör att jag har bestämt mig för att lämna den hemma. Fast jag skulle verkligen behöva den med mig känner jag. Men, men, får klara mig utan den. Jag hoppas jag hittar allmänna sittplatser så jag kan sätta mig ofta och så får vi se till att inte gå allt för mycket.

Är även lite nervös för sängarna på hotellet. Är rädd att det ska vara hårda men och andra sidan stod det på hotellets hemsida att de precis bytt ut sina sängar så då hoppas jag att de är bra. Det där visar sig säkert.

Ska blir roligt i alla fall och åka. Antagligen kommer jag även träffa en kompis i London som bor i England. En kompis som jag snart inte sett på 20 år. Jag hoppas att hon kommer kunna åka in till London för hon bor ganska långt därifrån. Så jag håller tummarna att hon får till det. Vore så roligt att få träffas.

Kommer blogga mer om inför resan senare. Kanske även kommer blogga medan jag är där om jag nu tar med mig datorn.. Har inte bestämt om jag ska göra det ännu. Min dator är ganska lite så det blir inte svårt att ta den med. Men den börjar vara rätt gammal och är extremt seg. Så om jag tar med den får jag se. På ett sätt kommer jag behöva den för att kunna tömma bilder varje dag från telefonen. Annars tas all minne upp på direkt i telefonen om jag ska ha allt bilder kvar under hela veckan. Antar att det kommer bli bilder varje dag som vi tar. Jag räknar i alla fall med det.

Skriver senare som sagt om resan.

//Marie

 

 

 

3 thoughts on “Ryggont och resplaner till London.

  1. Ett tips när det gäller att ta ut på fonder.jag har tagit ut på fonder så jag vet det.tar man ut för mycket på en och sama gång på sina fonder så får man betala massor i skatt nästa år. Tyvärr så är det så. när det gäller fonder.inte alla som vet om det.nu ska inte jag lägga mig i det. mvh emelie.

Kommentera

