Londonresa och IKEA!


I fredags var jag på IKEA. Jag skulle köpa trätrall till balkongen. Egentligen hade jag tänkt köpa ett balkongbord också som man hänger på balkongräcket men hittade inte de bordet och tur var väl det för jag fick ändå för mycket att bära. Se bild. Blev tvungen att ringa Jennie och be henne komma ut till IKEA och hämta mig. Blev tungt med trätrallen. Så jag köpte en shopping vagn eller dramaten vagn om ni hellre vill kalla den för det. Tycker den var fin. Ska slänga en annan som står i källaren som är trasig. En vagn vi köpte billigt på en secondhandbutik i Norrköping för att lättare få hem allt vi hade handlat där under dagen då vi var där för ett par somrar sedan.

Köpte även två andra små saker som påsklämmor och fler glas av en viss sort som vi gillar. Jennie gick lite tidigare från jobbet och åkte ut till mig på IKEA i Kungens kurva. Vi tog tillsammans bussen hem därifrån. Hade en bra dag där i alla fall och har aldrig varit med om maken till lugnt på IKEA någon gång. Men det var rätt så skönt.

       

Jennie fick även sina pengar i fredags så under kvällen satte vi oss och bokade våran Londonresa. Först blev det kaos för när vi skulle boka via ticket så upptäckte vi att det inte längre fanns plats kvar på de hotell vi hade tänkt bo på under den vecka vi hade tänkt åka. Jag blev ganska arg för jag trodde allting skulle skita sig. Hade till att börja med ingen lust att sitta och leta upp ett nytt hotell, vilket tog ganska lång tid sist. Sedan trodde jag det skulle spricka med kattvakten om vi var tvungen att skjuta på resan minst en vecka i juli. Hade ställt in mig på att vi skulle åka en måndag och komma hem en måndag och i med det vara kvar över helgen så vi skulle kunna besöka några av de populära marknaderna i London som bar har öppet på helgerna. Så jag ville inte ha resdagen på helgen.

Men allt löste sig både med hotell och med resa, kattvakt och dagar. Vi fick endast skjuta på resan en vecka. Vi åker andra veckan i juli i stället för första veckan bara. Från måndag till måndag.

Så nu är resan och hotell bokade. Vi har också bokat in tre musikaler. Vi ska se ”Matilda”, ”Les Miserable” och ”Wicked”  Dumma som vi var så tog vi matiné föreställning både på lördag och söndag. Då börjar föreställningarna klockan 14.30 brittisk tid. Så då är jag rädd att vi inte hinner till någon marknad innan bara för det.  Skulle tagit kvällsföreställning på lördagen i stället eller på fredagen. Tyvärr är biljetterna redan betalda så det går inte att byta. Detta stör mig otroligt mycket i alla fall. Suck!

Vi har också bokat in och förköpt biljetter till museet ”Ripley’s Believe It or Not!” Ganska så dyrt men blev mycket billigare att förköpa biljetter i alla fall. Vad vi gör resten av tiden vi är där bestämmer vi dag för dag. Jennie vill gå på Shelock Holms museet och jag vill besöka Judiska museet. Sedan tänkte vi även titta in på Harrods det stora dyra berömda varuhuset i London. Vi var aldrig där förra gången. Kommer dock inte handla där, utan vill bara se det.

Vi hade också tänkt besöka deras Naturhistoriska museum. Men det tar en hel dag för det är stort där. Kostar dessutom gratis. Även Judiska museet är gratis. Har även hittat några coola udda butiker i en speciellt bok om London som vi  vill besöka men vi får se vad vi hinner och orkar med. Har ju tänkt gå runt och titta i någon av Londons fina parker också.

Ska bli både skönt och roligt att komma iväg. Men veckan kommer gå så himla fort känns det som. Ändå kommer vi vara borta i sju dagar. Fast två av dessa blir resdagar. Så vi kommer ha fem dagar i London.

Någon gång i juni kommer vi ha ett möta med kattvakten och bestämma hur mycket varje dag hon ska komma hit och hur länge hon ska stanna. Måste även bestämma om vi ska be henne vattna våra blommor under veckan. Hon måste ju få träffa vårt lilla hjärta också och få veta hur hon ska sköta henne. Dessutom måste hon få portkod och våra nycklar.

Tror det kommer bli en jättebra vecka. Bara jag inte får allt för ont av allt gående.

Det vi har kvar att göra nu inför resan är att fixa nya pass. Har bokat tid. Sedan måste vi gå igenom våra kläder. Se vad vi kommer i och inte och avgöra om vi måste inhandla något nytt inför resan. Både jag och Jennie har gått upp i vikt sedan förra sommaren. Vi behöver också leta fram några saker i källaren till resan.

Mer om resan senare.

Marie

Kommentera

