Ny dator eller var det en surfplatta?


Igår åkte jag och Jennie till Sickla köpkvarter för att titta på en ny dator / Ipad till mig. Min gamla dator är så seg så det är inte klokt. Så jag behöver verkligen något nytt. Haft datorn i minst sex år. Jennie hon är ju medlem på Elgiganten och eftersom vi handlat förut där så har Jennie en viss kredit där. Vi har ju handlat både min dator, Jennies dator, diskmaskinen, tvättmaskinen och Mikrougnen på Elgiganten tidigare. Allt på avbetalning på ett år och då slipper man ju ränta. Vi sköter oss bra.

Jag var först inne på att köpa mig en Ipad men kände mig lite tveksam till det. Dels för priset men även för andra saker skull. Så vi kollade även på dator. Jennie hade fått ett erbjudande eftersom hon är medlem på Elgiganten, på en dator som man även kan använda som surfplatta. Det finns touch funktion på skärmen och den går att separera från tangentbordet. Tycker det kändes väldigt praktiskt med en sådan så vi köpte denna. Färgen på den kallas silver/vit. Det är en HP dator. Den är också ganska liten men det gillar jag. Har aldrig sett en sådan här dator förut så jag är nöjd med den. Känns som jag fick både en dator och en surfplatta samtidigt.

Vad tycker ni? Fin va?

Se bilder.

Kommentera

