Nya pass och lite orolig inför resan!


Igår var jag och Jennie hos polisen för att fixa nya pass. Våra nuvarande pass går ut före vi åker till London så vi måste ha nya. Man måste ju ha passet med sig när man reser till England. Typ om en vecka är passet klart. Måste ta med det gamla så de kan makulera det.  Skönt att vi fått det där gjort. Mycket som ska förberedas inför resan. Måste handla saker till resan också. Men det får vänta tills jag fått nya pengar.

På tal om resan så längtar jag förstås tills vi åker men jag är också ganska orolig inför resan. Är rädd att jag inte ska orka med att gå så mycket som krävs när man är i London. Kommer ju inte ha med mig min rullator. Jag är så trött eller jag blir så fort trött för så lite. Har börjat känna att det nästan är jobbigt att gå tio minuter ner till tunnelbanan ibland. Blir så kraftlös för så lite. Men det reder sig säkert och väl i London kanske jag glömmer allt och bara har roligt. Jag hoppas det i alla fall.

Jag hoppas att min nya läkare som jag hittat kommer kunna hjälpa mig att reda ut vad som är fel med mig? Hen ska hjälpa mig med mina sköldkörtelbesvär i alla fall. För det är inte bara det att jag lite trött ibland. Får snabbt mjölksyra. Orkar knappt inte gå i trappor längre. Kan inte gå för fort eller i uppförsbackar utan att bli jätte flåsig. Kan heller inte bära tungt. Får ont och blir kraftlös i överarmarna av att hålla upp händerna när jag ska hänga tvätt eller tvätta fönster bland annat. Något är inte som det ska. Inte normalt att känna sig så kraftlös hela tiden för minsta lilla ansträngning.

Får väl se vad som händer. Är ju ett tag kvar tills vi åker.

//Marie

Kommentera

