Vikingamuseet och UFO Expo!


Sedan jag bloggade senast har jag och Jennie varit och besökt Vikingamuseet. Det var i onsdags. Jennie jobbade bara halvdag eftersom det var röd dag i torsdags. Halvdag för Jennie innebär endast två timmar så det blir en väldigt kort arbetsdag för henne. Hon jobbar ju annars bara fyra timmar per dag då hon endast kan vara anställd på halvtid.

Kan säga att jag faktiskt blev lite besviken på det, för jag hade ganska höga förväntningar på det.

Museet var mycket dyrt och så lite att se. Fast man kan inte kalla det museum utan endast för utställning bara. Det var en trevlig åktur med spännande vikingahistoria . De hade en mysig shop och där fanns trevlig personal som man fick trevligt mottagande av. Restaurangen tog upp på tok för mycket yta i lokalen men annars var den väldigt fin. Luktade nytt och fräscht överallt. Besöket gick tyvärr alldeles för fort, då det var lite att se. Tycker inte det var värt 190 kr. Kommer inte gå dit igen, om inte priset sänks väldigt mycket eller om jag av någon anledning fått gratis inträde.

Jag köpte några saker i shoppen och tog några få bilder.

I lördags var jag på UFO-Expo en utställning som Ufo Sverige arrangerar en gång om året. Detta år var de här i Stockholm. Eftersom Jennie är medlem i föreningen och även är Styrelsemedlem så jobbade hon på mässan både fredag, då de ställde i ordning och på lördagen då de hade mässan. De höll till på Arme’museet. Det var en ganska trevlig tillställning och jag fick möjlighet att träffa alla Jennies vänner i föreningen och de fick hälsa på mig. De flesta visste vem jag var då jag sa mitt namn. De hade mycket bilder och massor med text att läsa som jag inte riktigt orkade läsa eller ta till mig. Men däremot gick jag runt och kikade på böcker och tidningar, plus att jag tog lite bilder på modeller av olösta fall där folk upplevt saker men inte kan förklara vad.

Tyvärr har man inte lyckats förklara vad folk upplevt. En del fall är väldigt gamla så de kommer inte kunna lösas heller. Ufo- Sverige är ju endast intresserad av att ta reda på vad det är folk faktiskt har sett när de rapporterar något innan de bedömer fallen eller kan kalla det för ett Ufo fall. Inga fall ignoreras eller blir bortglömda för det handlar ju faktiskt om folks upplevelser och det kan man inte ta ifrån människor. Något har man sett och upplevt och då vill man ta reda på vad. De flesta fall har alltid naturliga förklaringar men då får folk veta det. Handlar inte om att ta reda på om det är utomjordingar eller att de tror att det är det eller ett Ufo folk har sett utan om att ta reda på vad folk faktiskt har sett. Ingen tror på UFO eller utomjordingar innan man fått bevis på att det faktiskt är det, vilket det nästan aldrig är.

Jag kände mig lite bortkommen och nog tycker jag det är lite så där små flummigt och lite nördigt, men detta är min sambos intresse och jag både respekterar det och accepterar det hon håller på med. Självklart kommer jag och tittar när de är i Stockholm. Tog som sagt några bilder. Det är fina och välgjorda modeller.

 

Ja, det var allt för denna gång. Nästa gång kommer jag kanske lägga in ett utdrag från min bok. Alltså från min självbiografi ”Mitt liv som unik” Boken finns att köpa på Adlibris och Bokus.

En sak till, min katt Mynta fyllde sju år igår. Tiden går så fort och vår lilla bebis har gått och blivit sju år redan, är lite svårt att fatta tycker jag. Men så är det. Hon är nu en pigg och glad katt i sina bästa år. På bilden leker hon med sin nya present hon fick igår morse. Det är en lysmask men den lyser inte på bilden. Behöver inte ha det på mitt på dagen. Mynta tyckte mycket om sin nya leksak. Hon tycker det är en svans utan katt. Typ en orm! 😛

 

Hej så länge.

//Marie

Kommentera

