Bättre och bättre dag för dag!


Nu bör jag jag vara mycket bättre. Äter fortfarande Penicillin men har bara 2,5 dagar kvar med det. Idag efter en vecka var jag ute för första gången på en vecka. Har varit så svag. men börjar hämta mig. Har haft Halsfluss och man blir helt däckad av det och tar lång tid att återhämta sig från. Men känner mig typ frisk nu förutom att jag fortfarande är svag. Blir ganska trött av Penicillinet. Ska bli skönt när jag det är slut. Jag brukar alltid lyckas få svamp i underlivet av penicillin men ännu har jag inte känt av någonting så jag kanske klarar mig.Hoppas det. Är förberedd med medicin om det skulle komma i alla fall. Inte roligt att få svamp kan jag säga.

Jennie har fortfarande inte åkt på Halsfluss så hon verkar klara sig från det. Peppar, peppar ta i trä. På tisdag ska vi göra ett nytt försök att träffa kattvakten.  Ska blir intressant och spännande och se vem hon är som ska passa vår Mynta.

Jag har slutat äta järnmedicinen. Mådde så illa av dem hela tiden. Min läkare får fixa så jag får gå och få det via dropp i stället, alltså intravenöst. Skrev ett mejl till min läkare idag så hon bör se det i morgon. Får se vad som händer.

Jag måste ladda ordentligt till Londonresan och vila mycket veckan innan så jag kommer orka. Men framför allt så måste jag vara frisk. Vi åker 10 juli. Det är typ 3 veckor kvar nu. Längtar till den dagen. Ska bli både roligt och skönt att komma iväg. Men är nervös redan inför resan. Orolig att jag ska bli dålig på något sätt medan vi är där som kommer förstöra hela resan. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir så. Försöker att inte tänka på det för mycket men ibland är det svårt.

I morgon får jag pengar, då måste jag ringa och beställa tid för klippning bland annat. Ska förstås betala räkningar också. Dessutom måste vi beställa varor från Mathem också.

Nu ska jag läsa en stund till, sedan ska jag sova.

Natti, natti!

// Marie

Kommentera

