Slarvat med bloggandet!


Nu har jag varit ganska dålig på att blogga igen. Förlåt! Har ju varit sjuk och ätit penicillin och efter jag blev frisk så har Jennie varit sjuk. Sedan har det varit Midsommarafton men då låg Jennie sjuk. Hon fyllde år dessutom på midsommarafton. Det föreföll sig så i år. Men vi satt hemma och glodde på serie på tv. I morgon ska Jennie återgå till jobbet och då jobbar hon i tre dagar sedan går hon på semester i sex veckor.

Om två veckor åker vi till London så det börjar verkligen närma sig. nu. Till helgen ska vi gå ner i källaren och rota fram resväskorna. Sedan är det bara att börja packa ner sådant som man vill ha med sig i klädväg så man inte använder det. Lite kommer vi ju behöva tvätta innan vi packar ner det också. Sedan är det också fortfarande lite småsaker som ska inhandlas. Vi måste också städa här innan vi åker.

Jag är inte så orolig längre att jag inte ska orka med resan. Är mer orolig nu över att vi har smittat kattvakten, men hoppas inte vi gjort det. Jennie blev nämligen sjuk dagen efter att kattvakten var här på besök. Sedan är jag orolig över att lämna vår älskade katt. Hon kommer ju sova ensam sju nätter men en tjej kommer hit två gånger om dagen förutom dagen då vi åker och kommer hem. Tycker det är jättebra att Mynta som vår katt heter får vara kvar i sin hem miljö. För vi har aldrig lämnat henne så länge förut. Jag hoppas inte hon kommer tror att vi övergivit henne bara. Hoppas också att hon inte blir deppig och ledsen när vi inte kommer hem. Sju dagar är långt tid för en katt som inte har koll på tid och dagar. Mynta har bara varit ensam i två nätter som mest förut. Så det kommer bli jobbigt att åka ifrån henne.

Men det ska bli så roligt att komma iväg. Har längtat så länge och denna resa kommer betyda så mycket, eftersom vi inte kommer kunna komma iväg på några fler resor mer, så vida vi inte råka vinna en stor summa pengar eller något.

Vi kommer också gå på STHLM Pride i sommar, sedan blir det några roliga dagsturer. Kommer försöka åka ut till Sandhamn eller jag vill åka dit, sedan även åka till Siaröfortet också. Vi ska också på en sightseeing tur under Stockholms broar. Det fick Jennie av mig i födelsedagspresent och det gjorde vi senast för 15 år sedan då vi förlovade oss.

Igår var jag till stan och gjorde några ärenden. Sedan åt jag lunch med min lillebror. Så fick jag rabarber av honom. Han har ett torp och de får jättemycket rabarber. Jag kokade kräm igår men blev sådär. Tror jag hade i för lite socker.

Ärenden jag gjorde innan jag träffade min bror var att handla bland annat boken ”Wreck this Journal” Tycker den verkar rolig och ville ha den. Men jag köpte den svenska versionen. ”Sabba de här boken” Handlade några saker på Clas Ohlson också. Två saker handlade jag till resan. En necessär och några små plastburkar att ha mina ansiktskrämer i. Blev också en kryddsax men ska inte ha den till det utan till att klippa papper.

Jag kommer vara väldigt kreativ i den och göra mina egna tolkningar till uppgifterna. Sedan kommer jag inte ta bokstavligt på att förstöra den. Vill inte ha sönder den på det sättet. Ska bli roligt att hålla på med och igår gjorde jag det första uppgifterna som att knäcka ryggen och skrev in sidnumren i boken. Målade också den sidan där det står att man ska göra det. Har också skrivit in gårdagens datum så jag har koll på när jag började och kommer skriva in datumet då jag blev klar också tänkte jag.

Här kommer lite blandade bilder på olika saker.

       
Mina Solrosor! De växer så de knakar. 😀

         
Vår älskade katt Mynta! ❤                                     Fin krans jag köpte till midsommar. Den är i plast.

        
Min bok.

I morgon funderar jag på att åka till Naturhistoriska riksmuseet. Kanske jag eventuellt skulle passa på att gå bort till plantagen också samtidigt. Får se hur jag gör i morgon och vad det ska bli för väder. Åker jag iväg dit bloggar jag senare om det.

Vi hörs.

//Marie

Kommentera

