Sjuk igen!


Jag har blivit sjuk igen och nu är det 1,5 vecka kvar tills vi åker. Jag har väldigt ont i halsen och huvudet. Är är svullen och röd i halsen och lite vit beläggning. Jag känner mig hängig faktiskt. Vaknade igår morse och var dåligt. Hade inte känt något dagen innan. Det är precis samma som Jennie haft. Jag som trodde hon fick samma som jag hade först. Men hon hade ju inte halsfluss utan ett virus.

Jag har egentligen inte tid med det här för vi har massor att göra innan vi åker till London. Nu är det bara att hoppas på att jag hinner bli frisk. Bara att vila och ta det lugnt och hoppas det ger sig fort. Funderar på om jag kanske skulle ta och gurgla halsen i saltvatten då och då så kanske det går över ännu fortare. Salt är ju bakteriedödande.

Jag hoppas verkligen inte att Jennie kommer åka på det igen, så detta blir en ond cirkel och vi håller på att smitta varandra hela tiden om vart annat.

Idag var jag på morgonen var jag och lämnade hormonprover. Min läkare håller på att ta reda på hur långt jag kommit i för klimakteriet. Kanske kan hon ta reda på om jag är nära klimakteriet ännu eller inte jag vet inte.

Jag var förbi apoteket och köpte Blutsaft som min läkare sa att jag skulle dricka så länge i stället för järntabletterna som inte fungerade något bra för magen. Så jag tog min första hut idag och inte tusan var det särskilt gott kan jag inte påstå. Fick dessutom ont i magsäcken nästan direkt efter men vet ej om det berodde på det eller om jag fått ont ändå? Sved som bara den en lång stund men gick över sedan. Får se hur det går med magen fram över. Det är ju bara 20 ml om dagen jag ska dricka. Flytande är dessutom snällare mot magen för det tas upp direkt och blir inte liggande i magen  ett tag först för att smälta.

Senare kommer jag även att få järn intravenöst också alltså via dropp. Då går det direkt ut i blodet och jag slipper  få det via magen överhuvudtaget. Min läkare har semester nu men skulle ordna det när hon kommer tillbaka. Fast då är inte vi hemma i stället så det får bli när vi kommer hem igen efter den 17 juli.

Bara jag hinner bli frisk nu innan vi åker. Blir jobbigt att resa bort om man inte är helt frisk. Kommer ju bli mycket gå hela dagarna och det är slitsamt att resa även om det är kul. Jag har ju ganska länge varit orolig för att jag inte ska orka med resan. Men jag tror det kommer gå bra. Får hitta ställen att sitta och vila på när jag får ont och blir trött.

Jag ser verkligen fram emot resan och det är alltid lika spännande att flyga tycker jag. Även lite små läskigt. Är faktiskt lite flygrädd. Tycker det är obehagligt när vi ska lyfta och när vi ska landa. Men när vi väl är i lyften är jag inte rädd så länge det inte är en massa turbulens i luften. Är lite otäckt när det rycker i planet. Sedan är det alltid spännande att komma till nya platser. Nu är ju inte London jättenytt för mig då vi varit där förut men det finns fortfarande mycket där som vi inte har sett. London är dessutom ganska stort. Så det finns mycket att se och göra där. Gillar den staden väldigt mycket.

Det jobbigaste med hela resan kommer bli att lämna vår älskade katt Mynta. Vi har aldrig förut varit ifrån henne så länge. Men kattvakten verkar bra och hon kommer åka hit två gånger per dag. Mynta får sova själv i många nätter. För henne kommer det väl att kännas som en evighet för katter har ju inte mycket tidsuppfattning. Jag hoppas hon inte blir deppig och tror vi övergivit henne. Hon kommer säker vara sur på oss när vi kommer hem, eller så blir hon jätteglad när vi kommer. Det får vi se.

Ska i alla fall bli så skönt med miljöombyte en vecka. Tyvärr kommer ju veckan gå så fort. Kommer kännas som om vi knappt hinner komma dit förrän vi ska åka hem igen. Men så är det, när man har roligt så går tiden fruktansvärt fort. Då önskar man verkligen att man kunde stanna tiden ett tag så man hinner andas lite också. Men tyvärr så går ju inte det.

Som jag sagt förut så ska jag försöka blogga medan vi är där. Kanske inte kommer orka blogga varje kväll. Beror på när vi kommer hem till hotellet på kvällen och hur trött jag är. Men kommer blogga så ofta jag kan. Bilder kommer jag nog lägga upp i efterhand för de flesta kommer ligga i min digitalkamera och inte i min telefon. Någon enstaka kanske jag tar med mobilen så jag kan lägga upp dem här. Får se hur det blir när vi väl är där, vill inte lova någonting som inte blir av, utan det får bli som det blir då. Ni får hålla utkik här och se vad jag skriver och lägger in för något.

Nu ska jag ta och vila lite. Är som sagt sjuk och känner mig rätt kraftlös.

Vi hörs.

//Marie

Kommentera

