Sommaren 2017


Med den titeln låter jag som om sommaren redan är slut och det är sent in på hösten. Även om semestrar börjar ta slut och skolorna börjar snart så är sommaren inte riktigt slut ännu. Kan vara varm och fint ända in till mitten av september om vi har tur. Fast vädret har varit väldigt fram och tillbaka denna sommarn. Jag och Jennie har haft en ganska okej sommar tycker jag.

Jennie har varit ledig i sex veckor från jobbet. Vi har varit på sightseeing tur under Stockholms broar. Sedan var vi även ut till Lillkyrka en dag som ligger utanför Enköping. Min bror har sitt torp där. Jättefint där ute och alltid lika mysigt att umgås med min bror och hans sambo.

Vi har varit i London en vecka där vi både såg och gjorde väldigt mycket. Hade himla tur med vädret men som alltid är det varmt, klibbigt och kvavt i London. Vi hade okej hotell också. Åker vi till London igen får det bli samma hotell.

Vi har varit på Stockholms Pride som vi brukar göra varje sommar. Hade kul där och hade halv tur med vädret. Träffade flera vi känner, var på uppträdande, minglade runt i parken och såg paraden.

Vi har också varit ute på Siaröforten en dag. Det är en gammal militäranläggning under marken ute på en ö i skärgården. Vilket stället kan jag bara säga. Dit måste jag åka igen. Hade fint väder hela dagen vi var där. Vi åkte även till Örebro en dag och gick på Titanic utställningen. Den var verkligen sevärd. Så blev det en promenad i Vadköping, den gamla delen av Örebro och så gick vi genom stadsparken, slottsparken och slottet. Där mötte vi upp Jennies goa faster som följde oss till tågstationen. Var mysigt att träffa henne en stund. Hann till och med äta en glass tillsammans. Vi hade kanonväder hela dagen.

Vi hade även besök av Jennies föräldrar en dag som kom hit från Hallsberg över dagen. Vi promenerade runt i stan och gick och käkade lunch tillsammans. Jennie träffar ju inte sina föräldrar särskilt ofta längre, så jag tror hon tyckte det var lite mysigt. Visst Jennie har inte jätte nära relation till sina föräldrar men när det väl träffas och bara umgås en dag så går det ganska bra och det är okej.

Vi har inte bara haft roligt i sommar, utan vi har även varit ganska mycket sjuka. Jag fick först halsfluss, sedan fick Jennie det. När hon blev frisk blev jag sjuk igen, men hann precis bli frisk innan vi åkte till London. Typ ett par dagar innan Pride blev jag sjuk igen och var lite risig under Pride veckan men tillfrisknade så sista dagen var jag frisk igen. Nu en vecka innan Jennie skulle börja jobba blev hon sjuk igen men kommer kunna gå och jobba i morgon. Varit en envist virus som har hållit ett fast grepp om oss hela sommaren nästan. Bara hoppas att jag inte blir sjuk igen nu efter Jennie. Är det inte typiskt, har inte varit sjuk sedan i höstas och så kommer allt under sommaren. Då man verkligen inte vill bli sjuk. Sommaren är ju så kort ändå liksom.

På tal om att vara sjuk så har jag ändrat på min medicinering lite i sommar också. Varit på ett par läkarbesök och lämnat en del prover. Har börjat med en ny medicin. Slutat med en annan och börjat med en tredje för sköldkörteln. Hoppas det ska fungerar bra. I morgon ska jag till sjukhuset och få järn intravenöst. Alltså via dropp. Har ju fått konstaterat att jag har järnbrist. Försökt dricka Blutsaft i sommar men glömmer ta den hela tiden, dessutom smakar det skit. De håller också på att utreda om min järnbrist beror på någon Mag eller tarmsjukdom. Ska lämna mer prover för det, sedan ska jag även lämna prover för sköldkörteln att se om nya medicinerna fungerar bra. Hoppas mina värden stabiliserar och blir bättre. Hoppas också att jag blir bättre i mitt mående. Får se vad som händer. Ska träffa min läkare i september. Så får vi se hur det gått.

Det var väl allt som hänt denna sommar. Kommer inte lägga in bilder för jag har så mycket. Skulle kunna lägga in några bilder från varje tillfälle men det är så mycket så jag orkar inte sitta och välja.

Men nu vet ni i alla fall lite kort vad vi gjort och förlåt för att jag inte bloggat i sommar.

//Marie

Kommentera

